Przejdź do treści
Strona główna » Fundusz Stypendialny im. ks. bpa Czesława Kaczmarka

Fundusz Stypendialny im. ks. bpa Czesława Kaczmarka

Fundusz stypendialny im. Ks. Biskupa Czesława Kaczmarka powstał na mocy dekretu Biskupa Kieleckiego Jana Piotrowskiego Nr OA 115/15 z dnia 30 grudnia 2015 r. Głównym zadaniem Funduszu jest pomoc zdolnej młodzieży ze szkół ponadpodstawowych (czyli po pierwszej klasie), pochodzącej z wielodzietnych i niezamożnych rodzin.

 

Funduszem zarządza każdorazowy Biskup Kielecki przy udziale Rady Funduszu Stypendialnego im. Ks. Biskupa Czesława Kaczmarka.

 

Akcja kwalifikacyjna rozpoczyna się na po zakończeniu roku szkolnego, natomiast uroczyste przekazanie stypendium odbędzie na początku kolejnego roku szkolnego. Fundusz powstał i utrzymuje się dzięki dotacji ofiarowanej na ten cel przez Diecezję Kielecką oraz przyjmuje również wpłaty od innych darczyńców.

 

 

RADA FUNDUSZU im. Ks. Biskupa Czesława Kaczmarka:

 

Przewodniczący: Ksiądz Biskup Marian Florczyk

Sekretarz: Ks. Paweł Ścisłowicz

 

Członkowie:

Siostra Natalia Białek – Dyrektor Szkoły

Pani Urszula Cielibała – katechetka

Pan Krzysztof Jonak – katecheta

Ks. Jacek Kopeć – Dyrektor Szkoły

Pan Józef Snochowski – przedstawiciel Akcji Katolickiej

REGULAMIN

 

§1

 

Fundusz powstał i utrzymuje się ze środków ofiarowanych na ten cel przez darczyńców instytucjonalnych i prywatnych. Przede wszystkim z ofiar księży diecezji kieleckiej.

 

§2

 

Fundusz wspiera zdolnych i pragnących pogłębiać wiedzę uczniów, Szkół Ponadpodstawowych z diecezji kieleckiej. Ponadto osoba ubiegająca się o stypendium musi należeć do parafii na terenie diecezji kieleckiej.

 

§3

 

Funduszem zarządza Biskup Kielecki przy udziale Rady Funduszu. Członków Rady Funduszu mianuje Biskup Kielecki.

 

§4

 

Stypendia przyznawane są młodzieży pochodzącej przede wszystkim
z wielodzietnych i niezamożnych rodzin oraz co roku jednej Placówce opiekuńczo-wychowawczej świadczącej pomoc osobom niepełnosprawnym.

 

§5

 

 Stypendium można otrzymać jeden raz w kwocie ustalonej przez Radę Funduszu w porozumieniu z Biskupem Kieleckim.

 

§6

 

W wyjątkowych sytuacjach inną decyzję dotyczącą wysokości stypendium, czy powtórzenia wypłaty stypendium może podjąć Rada Funduszu większością głosu.

§7

W sytuacjach losowych istnieje możliwość aplikowania o stypendium w trakcie trwania roku szkolnego. Wówczas decyzje o przyznaniu stypendium podejmuje każdorazowo Biskup Kielecki.

 

§8

 

Wniosek ubiegającego się ucznia o stypendium powinien spełnić następujące warunki:

      • średnia ocen ubiegającego się ucznia 4,5 lub wyżej (pod uwagę bierze się średnią ocen uzyskanych w zakończonym roku szkolnym);
      • pisemne potwierdzenie zaangażowania kandydata do stypendium w życie parafialne, jak np.: uczestnictwo we wspólnotach, grupach, wolontariacie (opinia Księdza Proboszcza);
      • potwierdzenie uczestnictwa w szkolnej lekcji religii (opinia nauczyciela religii);
      • udokumentowane inne formy aktywności ucznia, jak np.: udział
        w olimpiadach, konkursach, wybitne uzdolnienia w jednej dziedzinie (ksera dyplomów, zaświadczeń);
      • dochód na osobę w rodzinie ma wynosić nie więcej niż 1,900 zł. brutto (wg PIT-u);
      • szczególna sytuacja w rodzinie (wielodzietność, długotrwała choroba ubiegającego się o stypendium lub osoby bliskiej, sieroctwo);

wyjątkowo z pierwszego punktu mogą być zwolnione osoby wykazujące duże zaangażowanie w działalność na terenie diecezji lub parafii.

 

§9

 

Składanie wniosków odbywa się od momentu ogłoszenia wydanego przez sekretarza Rady Funduszu i upływa z dniem 10 października.

 

§10

 

Termin wręczenia stypendiów ustala Przewodniczący Rady Funduszu i podaje do publicznej wiadomości do dnia 31 października.

 

§11

 

Decyzje Rady Funduszu w sprawie przyznania stypendium, przekazane zostają bezpośrednio zainteresowanym osobom.

 

§12

 

Rada Funduszu rozpatruje tylko wnioski przygotowane na formularzach Funduszu, dostępne na stronach internetowych Wydziału Katechetycznego Kurii Diecezjalnej w Kielcach oraz Diecezji Kieleckiej.